- változásom története

Titkos Fitness Napló

Titkos Fitness Napló

Hogyan álljunk ellen a falásrohamnak?

2015. január 06. - Titkos Fitness Napló

Az Úr 2015. évében, életmódváltásom 11. napjának estéjén utolért egy falásroham. Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.
Szóval íme az ötleteim, hogy ha rád tör a falásroham, mi segíthet. Nem, semmiképpen se kapj be egy Snickerst.

1. Elemezd ki: Írd le, hogy milyen körülmények között történt, szerinted mi válthatta ki. Mikor kezdődött? Milyen gyakran szokott lenni? Írj le mindent, ami eszedbe jut és hasznos lehet, értsd meg a jelenség okát. Én most ezt írtam magamnak:

"Most történt a semmiből. Nem, nem adtam meg magam neki, megmaradt erős vágy szintjén, úgyhogy fuck yeah, de egyszerűen érzem, hogy most csak úgy, mert miért ne, 4-5 hűtőtartalmát bezabálnám. Pedig semmi stresszes nem ért ma, sőt, jó hírt is kaptam (egy évi rendes szűrővizsgálatom eredménye jó lett, szóval juhú, bár amíg erre vártam baromira izgultam, de ez dél körül volt, nem most!). Tulajdonképpen az égvilágon semmi nem történt az elmúlt pár órában itthon és kifejezetten nem vagyok éhes, vacsiztam is, amitől totál tele érzem magam. Lepihentem sziesztázni picit és úgy keltem, hogy mindent megennék, ami nálam lassabban mozog. Bár még elvileg ma ehetnék 274 kalóriát, természetesen már semmit nem fogok. Összességében azt hiszem, nálam az unalom szülte ezt a mostani rohamot, másra nem tudok gondolni."

2. Csinálj barátot az ősi ellenségedből: nézz tükörbe! Nézegesd meg az eddig elért eredményeidet elölről, hátulról, oldalról, minden szögből. Legyél büszke az új formáidra, mert igenis van rá okod, akkoris, ha még messze áll a tökéletestől.

3. Gondold végig a céljaidat és eddigi küzdelmeidet. Tényleg megéri az eddigieknek fitttyet hányva eszetlenül zabálni? Másnap rossz gyomorral - és amíg még rosszabb: önutálattal és a mármegintelbuktam érzéssel - ébredni? Persze tudom, ilyenkor nehéz racionálisan ezeket végig gondolni... De emlékszel még, hogy miért is kezdtél bele az életmódváltásba? Ugye, fontos az egészséged?

4. Igyál vizet, sokat. Lehet, hogy valójában szomjas vagy és nem éhes. Jó ötlet lehet a meleg tea is, eltelít, finom.

5. Mozogj! Menj el sétálni, nézelődni. Tornázz, csinálj pár gyakorlatot, érezd, ahogy a testedben egy másik drog szabadul fel zabálás helyett: endorfin.

6. Meditálj/relaxálj. Segít helyre tenni a kibillent egyensúlyod, akár a falásrohamról is elmélkedhetsz közben.

7. Beszélj róla! Beszélj róla valakivel, aki megért és támogat az életmódváltásodban.

8. Ha minden kötél szakad: egyél valami egészségeset. Rágcsálj el egy rakás répát vagy egyéb zöldségfélét.

9. Csinálj valami hasznosat és/vagy, amit szeretsz! Már egy ideje el kéne mosogatnod? Mintha már-már megvetően nézne rád a porszívó? Használd ki az alkalmat és légy produktív, fordítsd rendrakásra/takarításra vagy egyéb régóta húzódó, fontos projekt megvalósítására az energiádat és az idődet ahelyett, hogy meggyaláznád a hűtőt. Vagy élj a hobbydnak, olvass, rajzolj, nézz meg egy filmet. A lényeg, hogy képes legyél teljesen beleengedni magad, akár flow-élményt is átélni.

Ugyanis ha csak ülsz és próbálsz nem gondolni arra, hogy mindjárt felzabálsz mindent, akkor egészen biztos, hogy sokkal rosszabb lesz. Ez pszichológia, ha nem lehet valamire gondolni, akkor egészen biztosan arra fogunk gondolni. Szóval ne csak elnyomni próbáld ezt az egészet, hanem felfedezni, feldolgozni, megérteni az érzelmi, fizikai hátterét. Csak ügyesen és ha van még egyéb ötletetek, akkor feltétlenül osszátok meg!:)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://titkosfitnessnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr707048667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2015.01.07. 12:25:20

Mozgás, fizikai igénybevétel nyomán akkor szabadul fel endorfin a szervezetben, ha az izmok kifáradásközeli állapotba kerülnek (hiszen az endorfin alapvetően a test belső fájdalomcsillapítója).

Ha neked egy séta, pár tornagyakorlat hatására kifáradás közeli állapotba kerülnek az izmaid, akkor ideje egy 10. pontot is felvenni a listádra :-)

Kertigörény 2015.01.07. 13:32:53

pedig biz lehetett az a stresszhelyzet (vizsgálat) megszűnése miatt is, ugyanez van egy-egy vizsga után, előtte semmi, gyomorgörcs, majd ezt kompenzálandó (fél-egy nap után, mikor kiengedsz) zabaroham. megeshet.

leonito77 2015.01.07. 14:46:08

Én a falásrohamokat elég egyedien oldottam meg. Működik, évek óta működik. Elkezdtem sportolni. Férfi vagyok, jelenleg 73 kilogramm. Amikor elkezdtem mozogni akkor 93 voltam.

Elkezdtem futni. Eleinte a 2 kilométer sem ment. Viszont az elején a dolognak megvan az az előnye, hogy hamar jön az endorfintermelés, ami fantasztikus érzés. A sport mellett a következőket teszem.

Az étkezések:

Reggeli: minden hétköznap egy alma.
Ebéd: minden hétköznap valami kevés, kalóriaszegény étel.
Vacsora: Bármi, bármilyen mennyiségben. 3 tányér spagetti egy vödör fagyival, vagy akármi.

Hétvége: Bármit amit megkívánok.

A diétákkal ellentétben én nem éhezek ki lelkileg, mert nem kell a megkívánt ételt elutasítanom, hanem nyugodtan megehetem. Ha valakinek nincs elég akaratereje, keressen ehhez társakat.

A példámon okulva több ismerősöm is elkezdett futni (nem olyan eszetlen sokat, mint én), lefogytak és jól érzik magukat. És nem facsarták ki magukat lelkileg.

Nos minden diéta nélkül 3-4 hónap alatt a súlyom elérte a mostanit és nem változik. Igaz, heti 5-6 alkalommal mozgok, azóta már a maratonra készülök, a félmaratont jelenleg 1:44 alatt futom.

Egyébként 5 kilométer futás bőven elég, 30 perce mindenkinek lesz. Ha olykor kimarad, nem baj. Nem lesz több lelkiismeret furdalás és ilyen blogokat sem kell írni, vagy olvasni :) (na jó olvasni miért ne?)

Titkos Fitness Napló 2015.01.09. 09:29:00

@Kertigörény: hát lehet, hogy igazad van, nem tudom:) de jó hír, hogy azóta nem jelentkezett, bár azóta is voltam elég durva stresszhelyzetben

Titkos Fitness Napló 2015.01.09. 09:31:04

@leonito77: hú az tök jól hangzik, ha így tudod tartani a súlyod, tényleg egyedi a módszer:) viszont szerintem nemcsak azért kell életmódot váltani, hogy jól nézzünk ki meg karcsúak legyünk, hanem hogy ne tápláljuk rossz kajákkal a szervezetünk, tehát hiába ehetnék meg bármikor egy bigmac-et, azzal nem tennék jót a testem egészségének, ha állandóan azt enném

leonito77 2015.01.09. 10:04:29

@Titkos Fitness Napló:

Ez egy életmódváltás volt eleve. Én egészségesen étkezem és nem mérgezem magam semmilyen szeméttel. A big mac és haverjai méreg. tele van adalék anyaggal. Ha finom hamburgerre vágysz, menj el egy kézműves hamburgerezőbe, van sok.

Tudatosan kell vásárolni, el kell felejteni a vegetát, az ízesítőszert és kerülni mindenféle adalék anyagot. Én rengeteg tésztát eszem. Olasz konyha fan vagyok, sokat is főzök. big mac-et szerintem vagy 4 éve nem ettem. Ha leszokik az ember az ízfokozókkal teletömött élelmiszerekről érdekes módon elkezdi érezni a valódi ízeket. De amíg valaki gyorsétteremben eszik, kész szószokat vesz, addig nem is fogja érezni a rendes ízeket, mert az ízfokozó felrobbantja az ízlelőbimbókat és utána csak az kell, csak az lesz az íz.

Működik, a meki mindig tele van. Egyetlen big mac árából fejedelmi vacsorát lehet készíteni otthon akár 20 perc alatt két személyre.

Titkos Fitness Napló 2015.01.09. 11:07:06

@leonito77: hát egyetértek, én még kicsit vágyakozok az ízfokozók után, de hát még csak két hét telt el

Titkos Fitness Napló 2015.01.09. 11:07:48

@leonito77: viszont tésztát nem ettem lelkiismeretfurdalás nélkül kb. 10 éves korom óta :D

Fodor Balázs 2015.01.10. 08:45:27

@leonito77: "Nos minden diéta nélkül 3-4 hónap alatt a súlyom elérte a mostanit és nem változik."

Egy alma reggelire, meg kalóriaszegény kaja ebédre = diéta.

"A big mac és haverjai méreg. tele van adalék anyaggal."

Igen, két fő ilyen adalék van benne: só, cukor.

leonito77 2015.01.19. 09:31:02

@Fodor Balázs: Nem, az nem diéta. Én férfi létemre igen kevés tápanyaggal beérem. Reggelire és ebédre már jóval azelőtt ezeket ettem, mielőtt lefogytam volna. Egyszerűen azért, mert nagyon álmos leszek, ha rendes ételeket eszem és nem tudok a munkámra koncentrálni.

"Egy alma reggelire, meg kalóriaszegény kaja ebédre = diéta."

Ez azért sem igaz, mivel este elég sokat eszem, vissza kell pótolnom a mozgással elégetett üzemanyagot. Futás előtt és után olykor megeszem egy csokit, vagy banánt. De este megeszek 2-3 tányér spagettit, lasagne-t, vagy zöldséges tésztát (húst általában hétvégén) és utána még egy fél tálca sütit, vagy egy egész doboz jégkrémet, ami összeszámolva több ezer kcal. Én így érzem jól magam, már több, mint 2 éve így élek. Az igaz, hogy a sport hozzám nőtt, ami azt jelenti, hogy nagy lett a mozgásigényem, de mialatt lefogytam, nem futottam többet napi 5 kilométernél, ami maximum fél óra mozgás egy nap. És voltak napok, mikor az is kimaradt.

Nem hinném, hogy napi 2-4000 kcal elfogyasztása kifejezetten diétásan hangzik.
süti beállítások módosítása