- változásom története

Titkos Fitness Napló

Titkos Fitness Napló

1. nap: Az alapok

2014. december 27. - Titkos Fitness Napló

Napfényes szép jóreggelt mindenkinek!

Miután már nem ez az első életmódváltásom (bár az utolsónak tervezem), nagyon jól tudom, hogy milyen fontos a mozgás mellett a helyes táplálkozás. Szóval a következő betartandó szabályokat állítom magam elé:

1. Heti 5-ször legalább félóra mozgás.
2. Napi 1-szer legalább relaxáció/meditáció.
3. Nem zabálok, hanem eszek. És nem a tv/monitor előtt, hanem megadom a módját, odafigyelek, kiélvezem.
4. Búcsút mondok a fehércukornak és a fehérlisztnek.
5. Csak teát és vizet iszok.
6. Napi 2 liter folyadékbevitel minimum.
7. Mindig legalább 7 órát alszok.

Nos, ennyi, nem is tűnik olyan vészesnek, persze betartani annál nehezebb lesz.

Ó és még mielőtt kifelejteném: az alkohol. Jól tudjuk, hogy agyon vannak cukrozva az égetett szeszek, a koktélok stb., így ezentúl maradok a fröccsnél. De azt is csak néha:)

Nektek van még tippetek, mire érdemes figyelni? Köszi!:)

A bejegyzés trackback címe:

https://titkosfitnessnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr907013677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pandreotti 2014.12.27. 17:02:27

Én a helyedben mindenféle cukrot lecserélnék édesítőre. A barna cukor semmivel sem jobb a fehér rokonánál.
Ha pedig a relaxáció előtt jógázol is, attól jobban is fogod érezni magad. :-)
És ne add fel az első nehézségnél!!! :-)

Titkos Fitness Napló 2014.12.27. 20:11:54

@Pandreotti: Köszi a tippet, csak nyírfacukrot és mézet fogok fogyasztani:)

Pandreotti 2014.12.27. 20:30:50

A nyírfacukor kb 40%-a a cukornak, ha már cukoralkohol, akkor inkább eritrit. Az abszolút 0 kalória.
Sajnos a mèz energiaèrtèkben olyan, mint a cukorè. Annyi előnye van, hogy termèszetes (ha olyan forrásból veszed). Ha ragaszkodsz hozzá, akkor csak reggel ès nagyon mèrtèkkel.

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2014.12.28. 12:40:46

Nem csak a kaloria miatt szamitana az erithritol hasznalat, de kevesbe valoszinu, hogy gyomorpanaszokat okoz. En a xylitet rosszul toleralok koze tartozom, 1 kiskanalnal tobbtol mar puffadok. Az erithritoltol semmi bajom, azzal szoktam mindent sutni-fozni ujabban.

Amugy hajra, szurkolok neked es neha majd visszanezek, mert nagyon kivancsi vagyok ra hogy haladsz.

Ps: tegnap valaki irta h a 163 centis magassagodhoz az 55 kilo "mar eppen elfogadhato". Azert en ezzel vitatkoznek. En is alacsony vagyok (157-159 koze szoktak merni), es 55 kilosan meg csak en tudom, hogy van rajtam felesleg, meg furdoruhaban sem igazan latszik. Ugyhogy nagyon sok minden fugg a testalkattol, izomzattol is, inkabb a centinek es a tukornek higgyel majd hosszu tavon, ne merlegnek :)

Ja igen, es kaloriak: mar irtak tobben is, de az 1200 kcal (plane 91 kilosan) eleg eros megszoritas. 1400-1450 kcallal is siman tudsz fogyni, ha nem egesz nap az agyban fekszel, es nincs gond az anyagcsereddel (megjegyzes: erdemes amugy pajzsmirigy vizsgalatot kerni a haziorvostol, sima vervetel, ha ra tudod beszelni a tsh mellett nezzenek t3-t4et is. Akkor jo az erteked, ha a tsh 2 vagy azalatt van, a t3-t4 pedig a referencia tartomany felso feleben. Az orvosok siman ramondjak 4 koruli tshra is, hogy az "jo", pedig 4es tshval nagyon nehez mar fogyni).

Huhh, most nezem milyen sokat irtam :) szoval hajra!!! :)

Titkos Fitness Napló 2014.12.28. 16:07:34

@Pandreotti: @leningrad: köszi az erithrites tippet, utána nézek:) egyelőre megnézem milyen 1300 kalóriával az élet! Hormonvizsgálat+vérkép pedig elvileg a közel jövőben lesz. Várlak vissza Titeket, köszi:)

Pandreotti 2014.12.29. 15:10:02

Leningrad hozzászólásával abszolút egyetértek! (A xylit nekem is gondot okozott!) És bizony, érdemes orvossal is konzultálni, de ehhez tájékozott és elkötelezett orvos kell, aki hasznos tanácsokat képes adni.
Én is a centikben és a tükörnek hiszek. Például intenzív, heti négyszeri másfél órás edzéssel nem fogytam semmit, de a ruháim meglehetősen lötyögősek lettek. Vagyis az izom nehezebb a zsírnál. Ezért én a mozgást erősen ajánlom.
Éhezni nem szabad a fogyókúra alatt. Én viccesen szoktam mondani, hogy egyfolytában enni kell. De persze nem mindegy, mit. Egy-két sárgarépa, egy natúr joghurt át tud segíteni a hirtelen támadt éhségen.
Egyébként szerintem is durva az 1300 Kcal... Felesleges kínozni magad. A hirtelen fogyás úgysem hatásos hosszú távon, és nem is egészséges. A kalóriaszámlálás helyett lehet jobb lenne egy olyan diéta, amiben azt az elvet alkalmazod, hogy a szénhidrátbevitel nagy része délelőttre essen. Amikor pár éve fogyni akartam pár kilót, a reggelim normálisan lezajlott, a tízórai valamilyen gyümölcs volt, az ebéd egy szelet natúr hús, pl egy rakás párolt karfiollal, az uzsonna natúr joghurt, a vacsora egy nagy tál vegyes saláta alacsony zsírtartalmú sajttal, felvágottal. (Annyira teleettem így magam, hogy egyáltalán nem éreztem éhesnek magam!) Arról nem is beszélve, hogy nagyon sok lehetőség van diétás élelmiszer vásárlásra. Van cukormentes csoki, péksütemény, szóval aki fogyni akar, tényleg csak elhatározás kérdése!
Nagyon drukkolok! Minden ilyen próbálkozásnak nagyon örülök, mert meg lehet csinálni! Egyébként kérdezz nyugodtan, segítek szívesen.
Hajrá!

Titkos Fitness Napló 2014.12.29. 15:26:34

@Pandreotti: Köszi, nagyon aranyos vagy:)
A xylittől amúgy párszor nekem is ment a hasam, de mértékkel alkalmazva nem puffadok tőle vagy ilyesmi. A diétás élelmiszerekkel élek, csak hát drágák, szóval azért nem mindig engedhetem meg. Egyelőre az 1300 kalóriával elvagyok (de az úgy annyi, hogy többet eszek, csak mozgással együtt jön ki annyira), meglátom, hogy hosszú távon hogyan válik be, még nagyon az elején vagyok. Az edzés az alap, egyelőre még lightosakat nyomok, ma is 1 óra hulahopp van tervbe véve, de elvileg azzal is lemegy több mint 500 kalória!

leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2015.01.01. 11:07:09

Nnna, ha a sporton felul 1300 kcal, akkor azert sokkal realisabbnak hangzik! :)
(Mondjuk az 500 kcal/1 ora hullahopp kicsit soknak tuniik, ugyan valamivel kisebb sullyal, de 1 ora terepfutassal egetek ennyit. Mit csinalsz te azzal a karikaval?:))

Titkos Fitness Napló 2015.01.01. 14:11:21

@leningrad: fúú a kalóriabázis.hu szerint ég el annyi 1 óra alatt, nekem lövésem sincs amúgy, hogy mennyi, onnan szedtem:)) az tuti, hogy félóra szobabiciklivel 230 kalória megy el jelenleg
süti beállítások módosítása