- változásom története

Titkos Fitness Napló

Titkos Fitness Napló

10 nap után: Ami jó és aminek még jobbnak kell lennie

2015. január 05. - Titkos Fitness Napló

Kezdjük a száraz tényekkel: még mindig 88,4 kg környékén járok. Ismét kicsit beragadtam, mert már 3 napja ugyanez a súlyom. Természetesen most is a halálba frusztrál a dolog, de hát így jár az, aki naponta méri mérlegen magát.

Na de most, hogy már 10 napja tart az új életem, úgy gondoltam ideje felülvizsgálnom, hogy mi az, ami jól megy benne és mi az, aminek még jobban kéne mennie, szóval csináltam egy újabb táblázatot. Ennek alapjául azokat a szabályokat vettem, amiket Az alapok c. posztban már leírtam.

 

Melyik része az életmódváltásnak? Mi az, ami jól megy benne? Mi az, amire még jobban kell figyelnem?

"Heti 5-ször legalább félóra mozgás."

 

Eddig ezt sikerült teljesítenem, sokszor többet is, mint félórát, ez önmagában jó:)

Úgy érzem, hogy hiába hullahoppozgatok, az nem lesz elég, csak bevallom ez az, amire mindig minden körülmények között rá tudom venni magam, a szobabiciklire vagy másra nem olyan könnyen. Szóval ezen változtatnom kell.
"Napi 1-szer legalább relaxáció/meditáció."
Általában lefekvés előtt megcsinálom a relaxációt


Hát a relaxációt nemcsak lefekvés előtt kéne csinálnom, hanem napközben is, a meditációt pedig egyáltalán nem csinálom, ami helytelen, mert szeretném, csak valami mindig visszatart.
"Nem zabálok, hanem eszek. És nem a tv/monitor előtt, hanem megadom a módját, odafigyelek, kiélvezem."


Tényleg beszüntettem a gigantikus kontrollálatlan zabálásokat, már csak azért is, mert bonyolult lenne őket felvinni a kalóriabázis.hu-ra :))

 

Haha, még mindig a monitor meg a tv előtt eszek, hiába, elég kocka vagyok, szóval ez eddig teljesen bukó. Na de még mindig lehet változtatni rajta:)

"Búcsút mondok a fehércukornak és a fehérlisztnek."
Ez egészen jól megy

 Néha még vannak balesetek, pl. ma ettem mustárt amiben van cukor meg tegnap véletlenül beleittam cukros teába, mert nem tudtam, hogy cukros. De ezeket leszámítva azt hiszem eddig ez sikeres. Mikor minden áron péksütit akarok, akkor általában beszerzek egy Norbi update-s valamit, azzal meg elvagyok. Ja meg még egy kivétel van: az étcsoki. Nem érdekel mi van benne, de naponta egy kisadag marad.

 

"Csak teát és vizet iszok." 80%-ban megy, minden nap legalább 1-2 pohár teát iszok

Azért itt is vannak apróbetűs részek, pl. néha megiszok egy-egy pohár Deitet meg valószínűleg néha fröccsözgetni is fogok, ha van valami esemény. Nem biztos, hogy ezen annyira szeretnék szigorítani, mert így is nagy dolog tőlem, hogy nem iszok tejet meg semmi más cukros üdítőt. Fenntartható életmódot akarok kialakítani és nem olyat, ahol minden nap csak szenvedés.

 


"Napi 2 liter folyadékbevitel minimum."


Hááát lövésem sincs mennyit iszok, nem figyelek rá bevallom, de sejtem, hogy nem viszem túlzásba a folyadékbevitelt..

"Mindig legalább 7 órát alszok." Ez oké, de...

 

..az elmúlt időkben mindig késő éjszaka feküdtem le, úgy hajnali 1 és 6 között. Ezzel párhuzamosan az éjszakai edzésekre is kezdek rászokni, ami szintén nem túl szerencsés. Meg így, hogy eltolódik az alvási ciklusom, érzem magamon, hogy fáradtan kelek és legszívesebben még 10 órát aludnék. Szóval mostantól legkésőbb éjfélkor, de inkább 10-11-kor irány az ágy. Bár a későn fekvő bagoly típus vagyok, de hiszem, hogy kellő önfegyelemmel lehetek korán kelő pacsirta:)

1300 kalóriát viszek be max. 1 nap

 

Ez teljesen rendben megy, már nem is szédelgek az éhségtől, elvagyok ezzel

 

Viszont még mindig túl sok zsírt viszek a szervezetembe, nagyon könnyű túllépni ezt nekem.

 

Szóval be kell látni,a  rendszer még korántsem tökéletes, de legalább elindultam a változás útján, úgyhogy ezt eddig egy kb. 70%-os teljesítménynek értékelem. Sőt, ma még egy állásra is jelentkeztem - bár nincsenek túl nagy reményeim - de legalább lassan úgy tűnik, visszatérek az aktív életbe. 

Utóirat: Már írtam, de ezért írom újra, hogy ha van kedvetek, még mindig itt a facebook-oldalam, ahol igyekszem a témához kötődő dolgokat posztolni: https://www.facebook.com/pages/Titkos-Fitness-Napl%C3%B3/776126855769800

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://titkosfitnessnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr177043259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fodor Balázs 2015.01.05. 14:11:07

"Természetesen most is a halálba frusztrál a dolog, de hát így jár az, aki naponta méri mérlegen magát."

Vezesd excelben és számold minden napra annak a hét napnak az átlagát, amelynek közepe az aktuális nap. Akkor látod majd igazán, hogy hogy állsz a hízással/fogyással.

IBSZ 2015.01.05. 19:40:20

Vagy vezesd a telefonodon. En ezt hasznalom: play.google.com/store/apps/details?id=net.cachapa.libra De tenyleg nem kell mindennap merni. :)

Titkos Fitness Napló 2015.01.05. 19:44:37

@IBSZ: sajnos függő vagyok, muszáj naponta kínozni magam a mérlegeléssel :D köszi a tippet, ha egyszer megjavul az okostelóm (nem tudom elérni a google play-t vagy féléve), akkor letöltöm:)

Fodor Balázs 2015.01.06. 09:45:28

@Titkos Fitness Napló: Egyébként a fogyás lelkileg/idegileg egyéni mértékben megterhelő folyamat, ne fokozd azzal, hogy ostorozod magad folyamatosan. Ha el is vesztetted a karácsonyi csatát (elcsábultál), az évi háborút (hosszú távú fogyás) kell megnyerni. Később könnyebb is úgy megtartani a súlyt, hiszen lassú, életmódbeli változtatás során jutsz oda. A crash diétáknak pont az a hibája, hogy egy-két hétig ki lehet bírni idegesen nem enni, ha utána meg megy a zaba. Olyan ez mint az élvezeti szerekről való leszokás: sok dohányos kibírja, hogy egy hétig ne dohányozzon; de hogy egész életükben soha, azt már nagyon nehezen.

Titkos Fitness Napló 2015.01.06. 11:30:38

@Fodor Balázs: tudom, csak időnként meg kell vizsgálni, hogy tényleg jó úton járok-e:) és tudom hogy lesznek még botlások és nem szabad túl szigorúnak lenni, de azért ellazázni sem akarom. amúgy igen, ez leszokás, csak ez annyiban nehezebb, hogy nem teheted meg, hogy soha többet nem eszel semmit, de azt megteheted, hogy soha többet ne drogozz, abba nem halsz bele:)

Fodor Balázs 2015.01.06. 22:01:54

@Titkos Fitness Napló: A pszichés része hasonló. A végleges lemondás a nehéz. Lemondás a bármikor-bármennyit-ehetek-és-ezt-felhasználhatom-instant-örömszerzésre dolgoról.

JuliBobi//WheyHoLetsGo 2015.01.07. 12:41:31

Szia!
Beleolvastam a blogodba, tetszik nagyon. Eléggé otthon vagyok a témában, és remélem, elfogadsz tőlem egy tanácsot. Iszonyatosan kevés az 1300 kalória. Azzal, hogy minél kevesebbet eszel (Láttam, hogy valahol írtad, hogy még lenne vissza X kalória, de nem eszed meg már.), előfordulhat, hogy az ellenkezőjét éred el, mint szeretnél. Ha alapanyagcsere alatt eszel, a testedet nem fogyásra, hanem tartalékolásra fogod ösztönözni. Márpedig ez alatta van. 1500 kalóriát mindenképp enned kellene, de ha hatalmas zabálásokról állsz át, akkor még eleinte többet is, mert ezzel sokkolod a szervezeted, és pánikszerűen raktározni fog. Illetve nem tudom, hányszor eszel, de a cél az lenne, hogy minél több részre oszd el a napi étkezéseid. És igen, a víz. A 2 liter a minimum, de idővel jobb lenne még emelni. Ezek mind hozzájárulnak, hogy felpörgesd az anyagcseréd, és ezzel a fogyást is. Amúgy, ha gondolod, és nincs ebben, aki segíthet, nyugodtan fordulj hozzám!
Üdv,

Juli

Titkos Fitness Napló 2015.01.07. 12:46:24

@julibobi: Szió, nagyon kedves vagy, köszi a tippet! Az 1300 kalória környéke úgy szokott összejönni, hogy a sporttal együtt, tehát gyakorlatban beviszek szerintem 1400-1500 kalóriát is. Szerinted így is kevés? 3-4-szer eszek egy nap, de tudom, 5-ször kéne.. még van hova fejlődni:) Amúgy ennyivel nem szoktam éhes lenni, max este 10-11 felé

JuliBobi//WheyHoLetsGo 2015.01.07. 12:59:35

Nem, ha sporttal, akkor igazából rendben van. De legyen meg az 1400, sőt inkább az 1500. Azzal, hogy elcsalod, csak ártasz. Egy-egy nap még nem fogja lelassítani az anyagcseréd, de több már lehet, hogy igen. Én 1700-1800-cal szoktam minimum diétázni, és azzal is fogyok, de mondjuk esetemben annyiban más, hogy hosszabb súlyzós edzéseket is csinálok, meg a szervezetem már eléggé tudja, hogy kell működni. Szóval ez egyénfüggő. Lényeg, hogy azért túl kevés se legyen. Pihenőnap se menj alá, hiába nincs mozgás. Az a alapnyagcsere az az érték, ami ahhoz kell, hogy csak élsz. És gondolom, azért pihenőnap is kikelsz az ágyból. Lehet, hogy magasabb kalóriával kicsit lassabb a fogyás, de fenntarthatóbb.
Igen, az 5 jó lenne. Nagyobb szünetekben iktass be egy pár szem magot, az mindig lecsúszik, és addig is pörgeted a szervezeted (csak ne vegyél magadhoz egész zacsit, mert nehéz abbahagyni:P). Illetve este is egyél nyugodtan, ha éhes vagy, csak akkor már figyelj arra, hogy ne legyen benne szénhidrát és lehetőleg sok zsír se. Aldis sovány túró estére pl. tök jó citromhéjjal, édesítővel, vagy kevés fagyasztott málnával/áfonyával. Én 10 körül is bűntudat nélkül megeszem, ha belefér a napi keretbe.
Van amúgy egy blogunk, ha gondolod, nézz rá, hátha jó motivációnak, vagy mit tudom én minek:) A profilomban benn van.
süti beállítások módosítása